piątek, 3 sierpnia 2012

Tajemnicze miejsca w Polsce - jaką tajemnicę skrywa Olbrzym ?

 Nie wiem czy to kogoś tu w ogóle zaciekawi ; > ale nie mogłam się oprzeć. Od kilku lat interesuje się archeologią - moi bliscy i znajomi coś o tym wiedzą. Nawet w planach miałam po gimnazjum wybrać się do liceum archeologicznego - no ale nie wyszło może dlatego, że nie chciałam tam jechać sama xD  Mam fioła na punkcie książek historycznych dotyczących II wojny światowej , jakiś ukrytych skarbów tajemnic. Przeczytałam takich masę już Pani w bibliotece się śmieję, że nic dla mnie nie ma, albo jak oglądam w telewizji jakieś wykopaliska, jak ktoś coś znalazł to aż mi się płakać chce !


W 1943 roku ruszyły prace nad zakrojonym na szeroką skalę projektem Olbrzym. W Górach Sowich zaczęto budowę kompleksu podziemnych pomieszczeń i tuneli, których przeznaczenie do dzisiaj pozostaje tajemnicą.Konstrukcji nigdy nie ukończono, a dokumentacja techniczna zaginęła 


Na realizację projektu Olbrzym (niem, Riese) przeznacza się ogromne środki,widać więc, że ma on dla nazistów szczególne znaczenie. Podczas budowy kilku ukrytych w zboczach gór kompleksów życie tracą tysiące robotników przymusowych sprowadzonych z pobliskiego obozu koncentracyjnego Gross- Rosen. Gdy nadchodzi armia radziecka, prace zostają przerwane, dokumentacja zniszczona, a wielu więźniów, którzy byli uczestnikami robót- zabitych. Eksperci do dziś nie są zgodni co do przeznaczenia Olbrzyma. Jedni twierdzą, że miała powstać tam nowa kwatera główna Hitlera (zwłaszcza w tunelach i pomieszczeniach pod Zamkiem Książ). Nie brakuje też historyków uważających, iż w podziemiach chciano stworzyć fabryki zbrojeniowe, do których zamierzano przenieść produkcję rakiet V1 i V2 w obawie przed alianckimi bombardowaniami. Dzisiaj znaczna część kompleksu znajduję się pod wodą. Niektórzy poszukiwacze skarbów są przekonani, że na jednym z niedostępnych poziomów ukryto słynną Bursztynową Komnatę. Część wierzy także w to, że naziści zostawili na miejscu tzw. strażników komnaty, których zadaniem jest bronienie dostępu do niej.

                                                       Źródło : "Świat wiedzy extra"





Zdjęcia robione jakieś dwa lata temu kiedy wybrałam się tam z rodzicami wujkiem, kuzynem i Gruchą ♥

2 komentarze:

  1. śliczne zdjęciaa. ;>

    Music ♥ '!

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam we Włodarzu i Rzeczce, jeszcze planuję Osówke, mnie tez ciekawi historia tych tuneli ;)

    OdpowiedzUsuń